torsdag 4. august 2011

Marimekko-skapet mitt

Jeg trengte mer skapplass på kjøkkenet. Rommet er lite, det samme er budsjettet.
Med utgangspunkt i dette skapet, kjøpt av naboen via finn.no gikk jeg i gang med sommerens største pimp-my-cupboard-rølpe-prosjekt.


Jeg brukte tid på å maskere glasset. Det lærte jeg etterhvert var totalt bortkastet, malingskrape er mye enklere og raskere.






Før bruk av malingskrape.



Etter bruk av malingskrape.



Jeg kjøpte en halv liter svart prøvemaling. Ved å male bare synlige flater ble det akurat nok.


Marimekko-stoffet hadde jeg fra før. Festet med monteringsspray og tegnestifter. Sårkanter og skjevheter lot jeg være - som sagt: rølpeprosjekt!

Slik så kjøkkenveggen ut i dag tidlig:


Så kom skapet på plass:


Og slik er det endelige resultatet, fylt opp med innhold:


Detaljer:



Et gryteunderlag limt fast under øvertse hylle. Her skal alle Mummikrusa mine henge.


Knagger på utsiden til forkle og håndkle.
Etterhvert skal jeg også sette på ei oppslagstavle.


Posted using BlogPress from my iPhone

16 kommentarer:

jannelea sa...

Stilig! Så fint det ble!
Hadde jeg rett i forrige kommentar, forresten?

Bra prosjekt med vellykket resultat!

kuriosa sa...

Takk :-)
JA, selvfølgelig hadde du rett ;-)
men når den skulle fylles brukte kurslederen feil fyllskum, så den ble helt ødelagt. Nå har jeg laget en ny, men den er foreløpig ikke kommet i hus. Skal blogge mer om den senere.

Sølvis blog sa...

Skapet ditt ble råstilig!

Arielle sa...

Skape ble knall stilig.
Det er noe liggnede skap jeg kunne tenke og erstate en svær seksjon med her i huse.
Flott det med stoffe du hadde på bakveggen.

Margrethe sa...

Utrolig stilig! Jeg er kjempeimponert!

mimouna sa...

Det skaper ble kjempefint, super opp-pussing. :)

Siri Rødstrømpe sa...

Whoho! Det ble veldig stilig! Men hvor ble det av all kuunsten som sto på øverste hylle før ? ;)

Anonym sa...

Så tøft da. Frisket opp skikkelig.

Trine

Ruth sa...

Så fint det vart! Ynskjer deg ei fin helg!

Unknown sa...

Stilig!

Fleire rølpeprosjket...

medina sa...

Superstilig skap. Hadde også et likens skap, men det solgte jeg.:(

medina sa...

Jeg glemte å svare på spørsmålet ditt;) Jeg har brukt AnnAka sitt mønster på mappen:)) Fint at du likte den.

Brit Strikkenerd sa...

FLott forandring på skapet, tenk at furumøbler kan bli så flott:)

Judith sa...

Så tøft skap!

Og pinner nummer to går bra med gode redskaper, litt tålmodighet og variasjoen!

sjante sa...

Så utrolig kult det ble. Knall go ide

Irene sa...

Overhodet ikke min smak - men jeg er veldig imponert over forandringen av skapet. Utrolig kreativt og kult gjort!